Uusi tuttavuus, Ubikinoni

Lähdin sattumalta testaamaan ubikinonia. Minulla on ollut useamman vuoden päivisinkin väsynyt olo vaikka olen nukkunut pitkiä yöunia. Ubikinonin käytön jälkeen yleinen vireystaso on kasvanut 1100 %. En tiedä miksi en ole aikaisemmin tätä kokeillut mutta onneksi löysin tämän ihmevalmisteen.

Ubikinonin taustaa: Ubikinoni eli Q10 koe-entsyymi on ainoa rasvaliukoinen antioksidantti jota ihminen pystyy itse tuottamaan mutta vain rajallisen määrän. Q10 on rasvaliukoinen aine, jota maksamme tuottaa. Hyviä Q10-lähteitä ovat mm. liha, rasvaiset kalat, kokojyvävilja, pähkinät sekä kasvisöljyt. Erään tutkimuksen mukaan saamme Q10 entsyymiä vain 2-3mg päivittäin.

Itse tuottamamme ubikinonituotanto kasvaa siihen asti kun täytämme 20-25 vuotta. Tästä eteenpäin ubikinonituotanto alkaa vähentyä. Suurimmat vaikutukset Q10-tason vähentymisestä alkavat tuntumaan noin 40-50 vuoden iässä mutta on myös muita tekijöitä mitkä vähentävät Q10-tuotantoa kuten stressi, tietyt sairaudet ja tietyt lääkkeet. Ymmärtääkseni myös urheilusuoritukset lisäävät ubikinonin tarvetta ja sitä minä itse juuri harrastan todella paljon.

Jos ajattelen tekijöitä mikä voi itselläni vaikuttaa Q10-tason laskuun ovat juuri psoriasis, stressi, osittain ikä sekä jatkuva urheilu.

Nyt kun olen ottanut ubikinonia päivittäin 100-200mg niin yleinen vireystaso on aivan mahtava. Olen vain opetellut hieman että milloin minun kannattaisi ottaa lisäravinnetta. Jostain olen lukenut että kun lisäravinteen ottaa niin sen vaikutus on huipussaan 6-8 tunnin kuluttua. Olenkin huomannut että jos otan kapselin juuri ennen nukkumaan menoa niin saatan herätä ennen kellonsoittoa monestikkin vaikka en ole nukkunut kuin 6-7 tuntia. Kun olen herännyt silloin niin minua ei ole väsyttänyt kuten aikasemmin. Olen vakuuttunut että tämä on juuri Q10-valmisteen ansiota. Nyt kokeilen ottaa Q10-valmistetta juuri kun olen herännyt niin valmisteen tehon pitäisi olla suurimmillaan keskipäivän jälkeen mikä ei sinänsä haittaa koska päivää on vielä jäljellä ja illalla vielä harrastukset.

Lähdin kokeilemaan Pharma Nordin Bio-Qinon Active Q10 valmistetta koska se on tutkituin ubikinoni valmiste josta on jo noin 100 tutkimustulosta tehty ja tutkittu noin 25 vuoden ajan. Nimenomaan aktiivimuoto imeytyy suoraan kehoon. Ymmärtääkseni yhdessä seleenivalmisteen kanssa ubikinonin vaikutus tehostuu joten kannattaa tämä ottaa myös mukaan.

Ubikinonilla voi siis saada apua moneen vaivaan mitä ei vielä tiedetä. Kirjottelen myöhemmin lisää ubikinonin vaikutuksista ja mihin ne voivat auttaa. Tämän voin jo nyt sanoa että virkeystaso on kuin 20 vuotiaana ja aivan mahtavat kokemukset itsellä. Kerron kokemuksista tosiaan myöhemmin lisää. Eihän sitä tiedä miten tämä vaikuttaa myös psoriasikseen :)

Alla tuotekuva tuotteista mitkä minulla on käytössä.

Terv. Jontte


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hyvinvointipussi / Infrapunapussi / Laihdutuspussi

Bosen Sleepbuds 2 ja QuietOn Sleep hyvän unen pelastajat?

Ensikokemukset Bosen unikuulokkeista